En optimists tankar på en torsdag

publicerat i tankar;
Foton ©: Canon EOS 7D + Tamron 28-75/2,8 | produkfoto/inredning och bakning går alldeles utmärkt att kombinera! 
 
Idag var jag med i ett reportage och hade även skrivit en krönika till lokaltidningen. Tyckte att Lena (reportern) hade skrivit det väldigt bra, fått med det mest intressanta och viktigaste. Kommer att skriva mer om reportaget senare idag/imorgon.  
 
"Att trivas med livet"
Som jag tyckte att artikeln berättade så gillar verkligen det jag gör i livet just nu. Jag har ett jobb där jag trivs och jobbar tillsammans med världens goaste arbetskamrater. Vid sidan av har jag mitt företag och min blogg, där får jag utlopp för min kreativitet. Jag har verkligen hittat min grej. Att få baka och inreda och sedan föreviga det hela med foton är ju min passion. Och att sedan få dela det här på bloggen med er och få respons på det jag gör är ju superkul!



"Drömmar är roligt"
Sen har vi ju det här med drömmar, som är så roligt. Just nu drömmer jag mig till framtiden, (missförstå mig rätt, jag vill leva i nuet och längta och planera till framtiden) det som kretsar mest i mitt huvud nu är ju huset som vi ska flytta till i vår  . Halva nöjet är längtan och planeringen. 
 
 
"Egen bok och produktfotograferingar"
Sen drömmer jag om att någon dag få skapa min egna bok om inredning, bakning, pyssel och tips, en feel-good-bok
med massor av bilder! Och att få arrangera fotograferingar skulle också vara rena drömmen. Att få fixa iordning olika teman på fotograferingar eller kanske fota något visst märke, som t.ex. Greengate picnicken som jag fotade i somras, så roligt 
 
Ibland måste man nog stanna tiden en sekund för att förstå hur bra man faktiskt har det, mitt i det som vi kallar vardagen. Och drömmar behöver vi för att komma någon vart, speciellt de dagar som livet faktiskt inte känns så underbart.


Har ni något ni drömmer om eller längtar till? 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Caroline - Foto | Gran Canaria | Mamma:

Tack snälla!
Jag älskar livet här! :)

2:a kommentar, skriven , av bia:

Ibland är det enklaste finast;)))
Ha en trevlig helg!!
Kram bia

3:e kommentar, skriven , av Inramad inredning ~ Lantlig stil i drömvillan ?:

Nej "anonym", jag har aldrig påstått att mitt liv är perfekt. Jag mår väldigt bra just nu och trivs oerhört bra med livet, och det är precis vad jag har skrivit. Som sagt "en optimists (!) tankar en torsdag", jag försöker se positivt på saker i livet. Till skillnad från pessimister...

4:e kommentar, skriven , av Inramad inredning ~ Lantlig stil i drömvillan ?:

Ja det kanske är möjligt att det kan se ut så i dina ögon. Men detta är mitt liv och jag är lycklig! Antar att jag är lyckligt lottad och postitiv till livet.
Med en positiv inställning tar man sig långt och får ett gladare liv, prova själv vettja! :)

5:e kommentar, skriven , av kaffehörnan:

Besöker man dig och ser på bilderna,man blir så peppad av energi. Tänkt på allt

Kommentera inlägget här :