Tusen känslor i en kropp...

publicerat i Milton, Ord, tankar;


Glädje. Förväntan. Nervositet. Ledsamhet. Förtvivlan. Tacksamhet. Ja inte riktigt tusen kanske, men många känslor på en och samma gång i en enda lite kropp...


Idag har jag "jobbat". Jag har varit på nya jobbet & planerat & pratat ihop mig lite med kollegorna. Även fast det bara vart en halvdag så är jag S Å trött! Mycket att ta in och bara det att sitta vid ett skrivbord & fokusera i flera timmar är ovant efter en lång mammaledighet.


Det är verkligen med blandade känslor jag känner att min lilla lilla bebis snart fyller ett, vilket innebär att jag börjar jobba & han börjar så småningom på dagis.


Men efter idag är jag mer taggad än någonsin på höstens utmaningar med nya jobbet, superduper kollegor & jag vet att lillfisen kommer att trivas så bra med att få leka av sig med andra barn, han älskar ju det och är så social av sig. Men jag kommer trots allt verkligen att sakna våra hela dagar ihop! Får hoppas att det är som de andra erfarna dagisbarns-föräldrar sagt som jag pratat med - Att man får istället all mystid ihop & att man verkligen får kvalitétid med barnen när man kommer hem på eftermiddagarna & helgerna.


Tur att Jack ska vara lite pappaledig med skrutten först, så hinner jag vänja mig lite innan vi "lämnar bort honom" på dagis. Först & främst ska familjen ha en hel sommar ihop!


Mammaledigheten har verkligen varit det bästa året i mitt liv, och jag antar att jag har en väldigt tillfreds & gosig bebis att tacka för det

Kommentera inlägget här :