Lantköket i drömvillan

publicerat i Villa Gråbo;


igår var det 2år sedan vi flyttade in i vår drömvilla. Mycket har hänt sedan dess. Vi har renoverat varje rum förutom toaletterna och gästrummet uppe (som redan var renoverat). Känns så skönt att det liksom blir att kännas som vårt hem.



Ser ni miniaryr-kryddorna i tittskåpet? Så söta! Kökssoffan & muffinsen har jag gjort själv.

Som jag nämnt tidigare så bodde min farmor & farfar här innan oss, och som jag har suktat efter detta hus ända sedan jag var liten. Farmors pappa byggde det och huset har gått i släkten sen dess.



Tänk att jag har mitt alldeles egna lantkök! En dröm!



Gamla gamla glasburkar som jag fått av Jacks mormor, så praktiskt och fina att förvara torrvaror i! Den gamla radion är fullt fungerande!


Bakom skynket (ett gammalt lakan som jag sytt om) gömmer sig var mikro. Ett fult (men ack så användbart) verktyg i köket som vi valt att "gömma undan" på detta vis.


och som vanlig så finns alla inköpsställen på de olika sakerna om du klickar på bilderna, eller länkarna under.

Kommentera inlägget här :