Det naturliga lugnet

publicerat i Allmänt, Trädgård, Villa Gråbo, Vinter;
(null)
"Det är bäst att passa på" tänkte jag, när jag började springa runt som en galning här hemma på gården för att fota det vita, vackra täcket som lagt sig på allt här hemma. 

(null)
Och tur var väl det, för när vi vaknade imorse så var det plusgrader och snön hade ramlat av träden, smält samman till ett enda stort tungt snöskare. Detta foto ovan tog jag igår , när vi var ute och åkte bob, och imorse var det helt tomt på snö uppe på torkvindan. Men man får vara glad för det lilla, för än är det ju faktiskt vitt, bara lite mindre vitt än igår. 

(null)
Jag dukade upp fåglarnas julbord igår, hang upp havrekärve på vår gärdesgård. 

(null)
Får se om det blir våra fyrbenta vänner, rådjuren, som får sig lite gott, eller om fåglarna faktiskt hinner före. 

(null)
Vintern är magisk, när det verkligen får vara vinter. När hela världen täcks av snö så är det som ett lugn sjunker in. Vi var ute och rullade snölyktor och skottade häromkvällen när det kom ner några flingor, det hade hunnir bli mörkt ute och flera decimeter orörd snö låg runt huset. Då snackar vi lugn. Snön liksom isolerar allt oväsen också. Nu hoppas vi på lite ny påfyllning av vitt guld. 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av DinMan:

Jag säger som Hatiora, magi magi det är bra att ha! Precis som på VillaGråbo ❤️

Kommentera inlägget här :