Dala-helg!

publicerat i Familj, Resor;

Vilken sommarhelg. Jag har tillbringat den i Dalarna, med min man. Kommer aldrig tröttna på att kalla honom det, hihi.


När jag fyllde år i vintras så gav Jack mig en helg i Dalarna, med övernattning på hotell och konsert på kvällen, i självaste Dalhalla.


Fönstret i vårt rum.

Vi bodde på ett supermysigt hotell, Åkerblads i Tällberg. Ett gammalt hotell som gått i arv i 22:a generationen, som driver det idag. Ett vackert hotell i vacker miljö.


Vi åkte till långbryggan i Rättvik för att doppa fötterna i värmen, men herrejisses, vattnet måste varit snudd på minusgrader. Så vi njöt av solen uppe på bryggan istället.


Sämre utsikt kan man ha.


Sen såg vi Rättvik från ovan. Det är ju helt magiskt en fin dag som denna, sån h i m l a tur med vädret hela dagen.



Efter vår date på toppen av Rättvik bar det av mot Dalhallaaaa!


Tänk att ett kalkbrott kan vara så fint, egentligen bara en massa sten och lite turkosfärgat vatten, men ja, så vackert!


Haha, jag älskar denna bilden! Vi ser ut (läs:är) som äkta turister, Jack har backpacken med (fylld med filtar & tröjor, rykten sa att det kunde bli kyligt i brottet på kvällen) och tok-taggade, "kom älskling, vi måste ta en bild" ♡


Sen kom hon, Queen V, Veronica Maggio! Lika bra varje gång, men att se henne i Dalhalla med min man var mäktigt.

Kommentera inlägget här :