Bland röda äpplen och halm

publicerat i Allmänt, Familj, Vardagsminnen, inredning, jul;
(null)
Igår när Jack kom hem från jobbet så skulle han ta med mig & Mille på en måndagstripp. Vi hamnade på Lev vackert i Kristinehamn! 

(null)
Vilken dröm. De hade julinvigning i helgen och vill man komma i jul-mood så ska man verkligen göra ett besök! 

(null)
När vi traskade ner i källaren, där det spelades julmusik, golvet var dekorerat med halm och röda tomtar varvades med polkagrisar och snöflingor då kände jag mig verkligen som ett barn på julafton! Jag bara måste dra igång julpyntningen här hemma illa kvickt!  

(null)
Och snö, tänk om vi skulle ha sån tur iår att vi kunde få lite snö på marken till självaste julafton, helst i hela december om jag fick välja. 

(null)
Jag kan inte låta bli att tokgilla den där ful-snygga krattan  i taket som de dekorerar utefter  årstid/högtid.  I somras klättrade blomrankor på den. 

(null)
Jag tror att jag ska starta en egen liten "spara-till-lada-samling" för att själv en dag kunna bygga mig en lada att duka julmiddagen i. 

(null)
Pippis godisbutik? Jag är löjligt stolt över att själv äga ett karamellställ, sizen större än Lev vackerts. Denna hörna fick mig att vilja skapa ett helt godisskåp till jul! 

(null)

Mille lyckades hitta ett litet litet tåg hängandes i en av granarna, som såklart skulle inhandlas, och jag fick med ett par skridkor hem. Efter jul-boosten avslutade vi måndagen på en restaurang med pizza ♡


(null)     







Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Vår rallycalle ❤️

Kommentera inlägget här :