Julbaket med vinsten

publicerat i Allmänt, jul, Ätbart;
(null)
 
 Hörni! Jag vann, jag vann! Ja jag vann faktiskt en tävling på UnderbaraClaras instagram. Man skulle motivera vem man ville bjuda på en riktig brakmiddag nu i jul och i vinstpotten låg en samling med hela 5 av Kockums emaljerade produkter. Så himla fina! Jag invigde de på det enda rätta sättet, med ett julbak!  
 
(null)
 
Snacka om att julkänslan infann sig här hemma! Jack gick runt och sjöng ut i jullåtarna vi spelade i bakgrunden, Milton satt med och käkade deg och pepparkaksdoften spred sig på hela nedvåningen. 
 
(null)
 
Dessa kavlar lånade vi av mamma som är kvinnan som har allt, oavsett vad så har hon alltid en lösning på det man söker/behöver. Det blir så fina mönster på kakorna av dessa kavlar! 
 
(null)
 
Se så fina de emaljerade produkterna är! Jag älskar tekannan som är en av nyheterna av de annars gamla godingarna som gjort återkomst. 
 
(null)
 
Det var faktiskt pepparkaksbak numero 2 för denna julen. Vi hade adventsbak här hemma igår då vi bjöd hem barnens mormor, morfar, gammelmorfar och Margareta. Nu har vi pepparkakor så vi klarar oss hela julen här hemma! 
 
(null)
 
Julstök när den är som bäst!  
 
 
 
 

Taggar: Julstök, Kavlar, Kockums, Kockums emaljerat stål, Kockums järnverk, Mönstrade kavlar, Pepparkakor, Pepparkaksbak;

Kommentera inlägget här :