Rosa och flower power-puttinuttit

publicerat i Allmänt, Kläder (barn), Tips, Önskelista;
(null)

Kläder & skor - Kappahl / Babynest - tiolin.se / åkpåse - lekmer.se
Alltså jisses... det verkar inte bli en billig historia det här med att vänta en tös, speciellt inte när man är som jag, en riktig sucker för rosa, blommigt, spets och volang! Det finns så mycket fint! Nej, nu vill jag inte låta ytlig och materiell men alltså vissa saker är för söta för att motstå och ja, kläder lär hon ju behöva vilket som så det kan ju vara roligt att få shoppa rosa och flower när utbutet i butikerna är enoooorma! 

(null)
Babysitter - lekmer.se

Lite andra saker som vi kikat på denna gång med en mini hemma snart, är bl.a denna babysitter från Babybjörn. Jag kan tänka mig ett det är en bra "stol" för en liten som inte kommer kunna sitta själv på många månder. Smidig avlastning när vi ska hänga med storebror in i lekrummet bl.a, eller när vi ska laga mat? Någon som har efterenhet av denna och kan dela med sig? 

(null)
Newborn set - Lekmer.se
En annan sak som jag upptäckte lite för sent när vi hade fått Milton och han redan hade växt ur en sådan, var denna smidiga insats till Stokke (tripp trapp)-stolen. En nyfödd-sits som gör att bebis kan vara med vid matbordet redan från dag 1. En samlad familjemiddag runt matbordet är nog dagens viktigaste aktivitet enligt mig och det vore ju så härligt att kunna sitta samlade hela familjen, alltså till och med lillskrutt. 

Som sagt, mycket pluttigull finns det att sväljas av, men jag kan nog vänja mig vid denna rosa blom-värld utan problem ;) 


Taggar: Glassvagn, Leksaker, barnkläder;

Kommentera inlägget här :