Blått är flott

publicerat i Allmänt, Kök, Villa Gråbo, inredning;
(null) 
Jag har ju alltid haft svårt för färger (okej, inte alltid, då jag levde i ett lila flickrum en gång i tiden, lila väggar, lila kuddar, lila krukor... kanske därför jag har extra svårt med färgen lila nu i vuxen ålder, haha). Grått, vitt, beige och brun har jag liksom gått all in på här hemma. Men nu ni! Blått minsann! Ljusblått vid matplatsen! 

(null)
Tycker att det är vågat av mig! Och att jag dessutom fortfarande (efter ca 5 veckor)  inte fått ett spontanryck och rotat fram de vita handdukarna och kuddarna utan faktiskt vant mig med lite färg i vardagen!  

(null)
Det här med dukar. Jag lyckas aldrig hitta passande dukar... och det kvittar hur mycket jag stryker de så skrynklar de ihop sig ändå?! Har gett upp hoppet om en bra duk här, tur bordet är fint i sig! Iallafall en liten skymt av nya lampan, en skomakarlampa med hiss! Nu är jag sugen på nya gardiner, någon som har tips på vart man får tag på fina hissgardiner? 

Taggar: blått, lantligt, lantligt kök;

Kommentera inlägget här :