Kjol & rosett av spill

publicerat i Allmänt, Barnrum, DIY, Lillasysters rum, Pyssel / DIY;
(null)
Tror alla min bilder kommer att fotas inne i lillasysters rum hädanefter, ljuset är tipptopp från det stora fönstret! 

Jag vill iallafall visa Maileg-ninens nya outfit! Att jag älskar Mailegs produkter är ju ingen nyhet, samlade på Maileg-nissar långt före jag fick barn och när jag väntade Mille så gick jag bananas även på leksakerna & gosedjuren! Milton har en hel hög med gosedjur i alla dess former från Maileg. 

(null)
Dessvärre kostar de lilla, söta miniatyr-kläderna och tillbehören en hel del, så vad kan man göra då? Man syr egna minikläder av spillbitar som skräpar hemma (kanske bara en textilslöjdslärare som sitter på en hög med sånt? Haha). Det går inte åt mycket material alls men resultatet blir ju superroligt! Man behöver då inte heller vara lika rädd om det när kidsen ska leka, det är ju ändå bara att sy nya. Tyllkjolen är sydd med två raksömmar och en bit iträdd resår, så simpelt! 

(null)
Lilla rosetten är knuten av en bit tyll som jag klippte bort från en av mina klänningar för att längden skulle passa mina korta ben, nu kom den lilla biten till användning! 

Taggar: DIY, Maileg, Minikläder, Rosett, Sy, Tyllkjol;

Kommentera inlägget här :