A book a day...

publicerat i Allmänt, DIY, Pyssel / DIY, Överraskningar / Presenter;
(null)
Om ni trodde att hemmagjorda presenter på morsdag bara görs av små knattar så trodde ni fel. Jag skapade faktiskt en egen present till min mamma på morsdag.

(null)
Hittade en text som jag tyckte passade in väldigt bra på min mor, då hon slukar ungefär en bok per dag och äger ett eget litet bibliotek hemma. Texten broderade jag på ett tygstycke som jag sedan sydde en minivik av, en tygpåse! 

(null)
Och varför den heter just MiniVik (mönstret är döpt till det) är för att man syr fast en liten bit resår i ena långsidan, för att kunna rulla ihop den och ha med den i  t.ex fickan eller liggandes i bilen, så den är nära tillhands när man kan behöva en extra väska. 


Taggar: Bok, DIY, MiniVik, Morsdag, Tygkasse, Tygpåse;

Kommentera inlägget här :