Jakten på skatten

publicerat i Allmänt, DIY, Halloween, Milton, Pyssel / DIY, Äventyr, Överraskningar / Presenter;

(null)

Idag ordade vi en liten halloween-skattjakt på gården åt Milton. Jack hittade en så häftig dödskalle fylld med godis på affären, så jag målade en liten karta så vi kunde hitta skatten. 

(null)

Jag målade ut riktlinjer som Milton känner igen, som hönsgården, tvättställningen, sandlådan och lekstugan.      

(null)

Den slutliga stora skatten var den godisfyllda dödskallen, men efter vägen fanns småskatter gömda som bestod av kinderägg och kexchoklad. 

(null)

Milton var jätteduktig på att följa kartan! Han hade minsann sett på Dora hur man följer en karta, så han visste att man skulle följa de streckade linjerna. 

(null)     

(null)

Låt äventyret börja! 

(null)
 
Första skatten funnen! 

(null)

Jag älskade skattjakter när jag själv var liten, så självklart tar jag varje tillfälle att göra skattjakt åt mina egna barn, minst lika roligt att anordna som att gå en själv! 

(null)

Vi gömde dödskallen inne i lekstugan. Milton hittade den när han kikade in genom fönstret! "Åh, en dösalle".

Taggar: Barnkalas, DIY, Dödskalle, Halloween, Lantliv, Skattjakt, Skattkarta;

Kommentera inlägget här :