Blåa toner och elefanten i rummet

publicerat i Allmänt, Kläder (barn), Minelle;
(null)
Jag har fallit pladask för ljusblått. Man kan tro att jag bara skulle klä min dotter i rosa och blommigt (okej, större delen av hennes garderob består av just det, men inte bara det) men just ljusblåa klänningar är så himla fint och speciellt dessa två nykomlingar! Känns väldigt Madicken, stor favvo! 

(null)
Älskar detaljerna som broderiet längst ner på den bakre klänningen och puffärmarna på den främre. Upptäckte dessutom att den prickiga klänningen har en tunn underkjol så kjolen blir lite mer puffig (är det ens ett ord? Haha!)

(null)Måste bara få visa er en närmare titt på Minelles elefant! Visst är den fin! Ni vet när man känner att man bara måste ha en elefant i sitt liv?! Så kände jag när jag & Jack strosade kring i Göteborg i våras och sprang på elefanen på Zara home. Den rymmer dessutom mycket i sin mage, perfekt för att gömma leksaker i framtiden. 

(null)
Och bara för att förtydliga och inte låta ytlig. Nu är hon pyttepyttebebis och har ingen aning om vad hon har på sig, så då väljer jag och Jack vad hon ska ha på sig och vi väljer såklart det som just vi tycker är fint. När hon blir större och får egen vilja så får hon såklart välja bort både rosa, blommigt och klänningar om hon vill, det är en självklarhet!

Taggar: Elefant, Klänning, Ljusblått, Newbie;

Kommentera inlägget här :