Toan med guldkant

publicerat i Allmänt, Badrum, Renovering, Villa Gråbo;

(null)

Ett av rummen som vi är allra stoltast över här hemma i vår Villa Gråbo är vårt badrum på nedre våningen. Jag skulle fota vår nya takrosett, men fick feeling och fotade fler detaljer från badrummet som jag vill visa! 

(null)

Förvaring av tops på marmorbricka som egentligen tillhör vår gamla kassaapparat

Saker är noga utvalda och vi har en tydlig röd tråd i hela rummet. En väninna till mig uttryckte sig att "badrummet liksom knyter ihop hela huset", vilket jag tyckte var en bra beskrivning. 

(null)

Golvet! Jag kan hålla med om att det lät lite roligt när vi berättade för folk att golvet skulle vara klinkers som påminde om trägolv, förstår att folk var lite skeptiska till vår badrumsrenovering, haha. Men resultatet blev helt perfekt! 

Skänken som vi fyndade på blocket. Sågade ett hål i skivan för att sänka ner handfatet.  Även lådan under handfatet är omgjord för att passa och där förvarar vi tandborstarna och tandkrämen. 

(null)

När vi köpte skänken så hade de tidigare ägarna spraymålat beslagen med silverfärg. Jag skrapade försiktigt bort färgen med nagel och fick till min förtjusning se att de i grund och botten var gjorda i mässing. Mot närmsta färgaffätg för att köpa färgborttagningsmedel! 

(null)

Jag letade ett tag för att hitta ett passande ställ för toapappret. Detta blev väldigt bra, speciellt för att man har reservrullarna nära till hands. Finns det något värre än att vara på besök hos någon, upptäcka en tom toarulle och inte veta vart de nya ligger? Nej, inte mycket som är värre iallafall, haha! 

(null)

Handdukshängaren, självfallet även den i mässing. 

(null)

Här ser man lite av duschen bakom. Älskar detaljen på handduschen, att handtaget är gjort i porslin. 


(null)

För några veckor sedan visade jag hur jag bytt ut schampooflaskorna i duschen, och istället hällt innehållet i dessa flaskor som jag märkt upp. Fortfarande väldigt nöjd och det går dessutom åt mindre av produkterna när det är pump, snyggt och ekonomiskt! 

(null)

Mässinglampa med glasskärm. 

(null)

Alla borde ha en kandelaber i badrummet. En lyxkänsla och hur mysigt som helst att tända när man ska duscha (vi har glasdörrar in till duschen, så man har ständig uppsikt på ljusen) 

(null)     

Taggar: Badrum, Badrumsbelysning, Klinkers träimitation, Kristallkrona, Lantligt badrum, Mässing, Mässingdetaljer, Sekelskifte, Takrosett, Trägolv;

Kommentera inlägget här :