Den 25åriga tanten

publicerat i Allmänt, inredning;
(null)

En tråkig gammal kaffekopp. Kan ha varit det tråkigaste någonsin som man kunde få i julklapp när man var yngre, eller de där samlar-dessertskedarna som jag fick av farmor varje födelsedag. 

"Du kommer att uppskatta det så mycket när du blir äldre" sa alltid mamma och tänk vad rätt hon hade. Hon visste redan då att Malin, 9år en dag skulle bli en gammal tant i en ung kvinnas kropp. För det är faktiskt så jag känner mig, kanske lite allt för ofta, haha. 

(null)

Jag älskar gammalt porslin, och speciellt kaffeporslin. Det är något speciellt att få duka upp en fika med vackert, välgjort porslin som inte massproducerats och sålts för 10kr koppen. Det känns liksom lite mer livskvalité med framdukat finporslin. Ja, som sagt, en gammal tant i en 25årig kropp.....

(null)

Denna servis har jag fått av mamma, fast nu på äldre dagar. Den är efter hennes farmor. En klar favvo bland alla kaffeserviser som jag samlat på mig under åren (har lyckats fylla upp ett vitrinskåp plus lite till...). Så ja, jag ska nog också bli en jobbig jäkel och ge bort en kopp varje jul till min dotter, och om hon inte blir en fikagalning som sin mor så får jag helt enkelt köpa ett vitrinskåp till och ärva även hennes koppar. 

Taggar: Gammalt porslin, Kaffekopp, Kaffeservis, Servis;

Kommentera inlägget här :