Plats för kreativitet och lugn

publicerat i Allmänt, Kreativa hörnan, Renovering;

Kontoret/verkstan är under renovering här hemma, tjoho! Ni vet hur jag funkar vid det här laget, får jag en idé så har jag svårt att släppa den, tills den är genomförd... En mysig, trivsam om lugn plats är målet och vi är på god väg, tack vare den gröna kalkfärgen. Bilden ovan är en "processbild" jag fångade idag. En matta ska på plats, kabelhärvan ska redas ut och döljas, en anslagstavla ska på plats. Men wow. En grön färg på väggarna här hemma, bara det har gjort susen hitills. 


En förebild. Kaos. Kaos på plats blir även kaos i sinnet. Har inte riktigt gillat att sitta här och jobba, nu förstår jag ju när jag ser dennabild. Det blev för rörigt och inte mycket plats över till egna idéer och kreativitet. I det nya, gröna kontoret ska jag bara ha massor av saker som inspirerar mig. Resten planerar jag att packa undan i fina korgar eller lådor. 

Jag ska fixa en riktig mysig fåtölj att gotta ner mig  i när jag ska jobba. En grön sammetsfåtölj såklart, har jag bestämt. Lugn och harmoni.


Jag betsade bordskivan på skrivbordet igårkväll. Det blev den perfekta matta, mörkbruna nyansen trä jag önskade. Idag fick den ställa upp på första produktplåtningen. Så lyckat.

Taggar: Kontor, Renovering;

Kommentera inlägget här :